27 Temmuz 2012 Cuma

ÇİN İĞNESİ ÖRTÜLER..

ilk üç resimdeki örtüler en az 43 yıl önce işlenmiş,
eşimin teyzesinin çay takımı evet evet çay takımı
alttaki ise takımın peçetesi böyle bir peçete kullanılırmı yaa  ben onu çerçeveler duvara asarım işin ipliğin güzelliğine bakarmısınız..


alttaki çin iğnesi nakışlarıda kayınvalidem yeni işledi sayılır.
bunlarda çok güzel ee birde annemin 72yaşında olduğunu düşünürseniz son derece başarılı bir çalışma olamamış mı?

annem bunları yeğenin çeyizine  oda takımı olarak işledi.
fakat onlar kullanır mı? bilemem çünkü ev dekorasyonunda daha modern şeylerden hoşlanıyorlar böyle örtüleri pek sevmiyorlar.


12 yorum:

  1. Çok değerli bunlar... yapanların elleri dert görmesin, ipliklerin canlılığı insanı nasıl da cezbediyor, pırıl pırıl:).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gooogoook: evet çok kıymetli ama artık pek değeri bilinmiyor bu da beni çok üzüyor.. :(

      Sil
  2. Bunlar harika işler
    yapanın ellerine emeğine sağlık ne güzel değerlendirmişsin ...
    Bende de böyle eski işler var kullanmaya kıyamıyorum senin gibi bir kaç tanesini çerçevelettim çok güzeller çokkkkkkkkkk

    YanıtlaSil
  3. Yıldız:evet gerçekten harika işler ama ben bunlara sahip değilim sadece resimlerini çekebildim.. ama ananeciğimin dayımların sünnetinde kullanmak üzere işlediği kırlentleri aldım onları çerçeveleyip duvarlarımı şenlendirmeyi düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel işler artık pek kullanılmıyor ama.Blogunuzu gezdim herşey çok güzel ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. evet haklısınız artık pek gözde değiller. nazik görüşünüz için çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  6. Pınariko! Bu tür çalışmaları gerçekten çerçeveletip asmak lazım. Çünkü başka türlü korunamaz sanırım. Peki kağıtta olduğu gibi renklerin solmaması için kumaşa, çeşitli iplik türlerine uygulanan sprayler var mı? Çook kıymetli parçalar, bir sonraki kuşağa kalamayacak işler, o yüzden çok özenle korunmalı.

    YanıtlaSil
  7. Özlemaki! bencde son derece haklısın bunlar bana ait değiller ama bendekileri çerçeveletip duvarlarımı şenlendireceğim:)) o kadar güzel ipek iplikler ki onlar yüzyıllarda geçse güzelliğinden hiçbirşey kaybetmezler:)) benim ailede ve sülaledeki görevim zaten bunları bir diğer kuşağa aktarmak ama koca sülalede ben kadar meraklı ve hevesli başka kimse yok:)elimden geldiğince korumaya çalışıyorum.benim kadar hevesli birileri olsaydı en azından yemeklerimizi bilirdik onlarıda senden kopyalamaya çalışıyorum..seviniyorum en azından oğlum benim gibi atalarına meraklı:))

    YanıtlaSil
  8. çok güzeller ya.. el emeği göz nuru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uçurtma avcısı; evet canım çok güzel ve kıymetliler..

      Sil
  9. Oğluşa kocaman bravo. İnşallah hangileri olursa olsun bol bol yabancı dil öğrenir. (neden içimden bunu söylemek geldi bilmiyorum!Öyle hissettim) =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemaki; gerçektem oğluşuma bravo eşim arnavut bugün oğlum''baba neden gitmiyoruz gidip Arnavut'luğu görelim'' diyor. ayy ağzından bal damlıyor bende bir sürü dil öğrensin istiyorum.babaneden biraz arnavutça öğreniyor en azından genel konuşmayı. okulda da ingilizce almanca öğreniyor.birazda çince öğrenme zorunluluğu olacak en azından basit çince yi.gerçekten ağzından bal damlıyor. canım iyi günler diliyorum:)

      Sil