29 Temmuz 2012 Pazar

Ananemin Çeyizi:))

 Ananem bunu çoook eskiden işlemiş bende sandığında bulup aşırmıştım. tabii sonra itiraf etmiştim ''ananeciimm duvar panonu çaldım.'' O da eee orda bir tane daha var onu da al demişti. bende gayet sevindirik olup eve getirmiştim bunları..
 kenarları yıpranmıştı kesip makine geçtim...bugün dolapları düzeltirken elime geçti paylaşmak istedim..
 nakışın işlendiği kumaş öyle normal bir kumaş değil oldukça kalın hatta kot kumaşı gibi...Ananeme sormuştum nasıl kumaş bu neden tek renk işledin diye..... ''o zamanlar yokluk vardı elimdeki malzemeler bunlardı bende bunlarla işledim hatta ekmek bile karneyle alınırdı'' diye anlatmıştı. kumaşıda ananeme dedem çalıştığı fabrikadan getirmiş. eskiden yere serilen muşambalar vardı bunların altı kumaş kaplı olurdu ananem nakışı o kumaşlara işlemiş..üstelik gaz lambası ışığında
sanırım eski insanlar daha yaratıcıymış .... onlarca yıllık bir örtü olmasına ve çok kullanılmasına rağmen iplerin rengi hala canlı bende ananemden kalan bu hatıraları gözüm gibi saklıyorum....

26 yorum:

  1. Sevgili Pinar genc kizligimda oyle nakislar yaptimki hala "cennet gulu" deyince irkilirim, oyle bir nakis vardi, kocaman guller islemistim ama gulu islemeden cok yapraklari, dallari beni yormustu :)) Bende beklerim bloguma simdiden tanistigimiza memnun oldum cok selamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeker Kedim;ben hiç nakış bilmem ama çok seviyorum böyle ananemin sandığından annemin bohçasından bulunca hemen koruma altına alıyorum.bende memnun oldum benden de kocaman selamlar:))

      Sil
  2. sevgili pinar,yorumun icin tesekkure geldim
    elinde olan bu ortu cok degerli bir sey
    saklamalisin,hemde itinayla
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Cihan ablacığım ablacığım diyorum affedin benden büyüksünüz diye:))bu örtüden iki tane var bende gözüm gibi saklıyorum daha sonraları bir şekilde değerlendiririm diyorum.. ayrıca bir kaç tanede tablo gibi işlenmiş kırlent rahmetli ananeciğimin el emekleri daha sağlığında al kızım bunlar anlamaz çöpe atarlar demişti... ben toplarım böyle şeyleri ve saklarım kuzenlerimde eskici derler dalga geçerler... 50-60 yıllık fincanlarım bardaklarım biblolarım var hepsi benim için çok kıymetlidir. :))

    YanıtlaSil
  4. eskilerin hikayelerini duydukça günümüzü düşünüp ne kadar tüketici bir toplum olduk diye üzülüyorum. yokluk nedir bilmiyoruz bu yüzden de elimizdekinin kıymetini bilmiyoruz. yazık...
    bu arada işlemeler çok güzel, kalemle çizilmişcesine düzgün. bence siz annenize bir kaç işleme daha yaptırın. yokluk zamanında bu kadar güzelini yapan şimdi onca malzemeyle neler döktürür kimbilir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. X madame; evet ne kadar tüketmeye yönelik insanlar olmuşuz. hiçbirşeyin kıymetini bilmeyip çabucak sıkılır hale gelmişiz.
      bunları daha benim annem bile fasulye değilken işlemiş ananem artık işleyemez çünkü gitti:(( zaten hep dünyaya erken geldiğini söylerdi ilkokula gidebiildi diyee övünürdü.. babam ben o öğretmen okuluna gönderseydi ben reisicumhur bile olurdum derdi....

      Sil
  5. Çok güzel, bir yaşamı işlemiş sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boncukçu:evet aslında bir düğünü canlandırmışlar burada:))

      Sil
  6. El işinden anlaman ne güzel.Şimdi alıyoruz biraz eskisin atıyoruz,yine yenisini alıyoruz.Ben dikiş bilmiyorum ama atmaya da kıyamıyorum.Ananenin ellerine sağlık:))İyi haftalar:)

    YanıtlaSil
  7. tubanne; evta canım şimdi hızlıca tüketiyoruz ananemde o zamanlarda yoktan var ettiklerini anlatırdı. çok teşekkürler bende mutlu haftalar dilerim:))

    YanıtlaSil
  8. bayıldımmm... ananeciğininde seninde ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herdemlezzet;arzucuğum çok teşekkür ederim canım:)

      Sil
  9. bayıldım ananenizin işlediği bu örtülere...işlemek değilde sanki kalemle çiizlmiş gibi canlı duruyor hala..ellerine sağlık ananenizin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevil Aslan; evet sanki çizim gibi iplerde o kadar canlı ki adeta yıllara meydan okuyorlar. çok teşekkürler..

      Sil
  10. ilk izleyicin ben oldum hayırlı olsun senide beklerim bloguma mutlaka görüşürüz http://nilgunvehobi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilgünün dünyası; teşekkürler canım uğrarım tabi:)

      Sil
  11. Çok güzel,sanki bir hikaye anlatıyor gibi.Bence de saklayın,o güzel örtüleri işleyenleri kaybedince daha da değerli oluyorlar.

    YanıtlaSil
  12. nergis mevsimi; evet bir düğün canlandırmişlar. gerçekten itina ile saklıyorum dediğiniz gibi yapanları kaybedince çok çook daha kıymetli oluyorlar.

    YanıtlaSil
  13. çok güzel tarih eser sanki sanat eseri gibi işlenmiş çok beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BOŞNAK KIZI;aaa bir hemşeri gördüm sanki:)) çok güzel ama değilmi? teşekkür ederim...

      Sil
  14. Örtünün güzelliğine hayran oldum anneannenizin ellerine emeğine sağlık çok çok güzel..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. Nakışı ve blogunu çok beğendim.Nakış konusu çok ilginç ve fotokopi gibi ne kadar düzgün işlenmiş.Güle güle kullanın.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim çok zarifsiniz. konusu gerçekten ilginç. ananeciğim biraz fazla detaycı idi. bir işi ya düzgün yapar ya da hiç yapmazdı yaptığı her iş gerçekten kusursuz olurdu.tekrar teşekkürler. Sevgiler...

      Sil
  16. PINARCIM BU HİKAYE NİN BİR DEĞİŞİĞİDE BENDE VAR İNAN.ÇOK KIYMETLİ BEN CE SEN ONU ÇERÇEVE YAPTIR.

    YanıtlaSil
  17. Seyyah Gül;bende de bu hikayesi olan örtüler bir kaç tane diğerlerini de sakladığım yeri bulabilirsem (öyle bir saklamışım ki bulamıyorummm)
    yayınlayacağım.. Çerçeve yaptıracağım tabi ama bu yayınladığım örtü epeyce büyük evde nerede kullanabilirim diye düşünmekteyim:))

    YanıtlaSil